Αν και παρόμοια τεχνολογία έχει αναπτυχθεί στο παρελθόν, με τη νέα εξελιγμένη μέθοδο τα αυτοκίνητα θα μπορούν να γνωρίζουν τι συμβαίνει χιλιόμετρα μπροστά τους. Μάλιστα, προσομοιώσεις που έκαναν οι επιστήμονες έδειξαν ότι η καινούργια προσέγγιση μπορεί να μειώσει τις καραμπόλες στους αυτοκινητόδρομους έως και κατά 40%, όπως αναφέρεται σε μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό «Computer Networks».
Τον ερχόμενο Αύγουστο αναμένεται να γίνουν και τεστ της μεθόδου επί της ασφάλτου, στους δρόμους του Λος Αντζελες και σε συνεργασία με την εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων Toyota.
Αντικείμενα οnline
Αν και η τηλεματική η οποία «παντρεύει» τις τεχνολογίες των τηλεπικοινωνιών και της πληροφορικής χρησιμοποιείται εδώ και αρκετό καιρό, οι ιταλοί επιστήμονες πηγαίνουν ένα βήμα πιο πέρα προσθέτοντας άλλο ένα «μέλος» σε αυτόν τον hi-tech …γάμο.
Πρόκειται για την έννοια του Ιντερνετ των Αντικειμένων, σύμφωνα με την οποία καθημερινά αντικείμενα έχουν online παρουσία ώστε να μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους.
Απώτερος στόχος των επιστημόνων είναι να συνδέονται όλα τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στον δρόμο μέσω ασύρματου δικτύου wi-fi – αυτό μπορεί να συμβεί είτε μέσω της εγκατάστασης μιας ειδικής συσκευής που θα περιέχει το λογισμικό για την ειδοποίηση άλλων οχημάτων σχετικά με την ύπαρξη προβλήματος (η συσκευή θα κοστίζει περί τα 28 ευρώ και θα τοποθετείται στο ταμπλό ή στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου) είτε μέσω της εγκατάστασης του κατάλληλου λογισμικού σε ένα «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο.
Τεράστια επίδραση στην κοινωνία
Ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας καθηγητής Μάρκο Ροτσέτι ανέφερε στη δικτυακή έκδοση του BBC ότι η νέα μελέτη μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στην κοινωνία. Όπως εξήγησε, το νέο σύστημα διαφέρει από τα συμβατικά τηλεματικά συστήματα τα οποία βασίζονται σε έναν μηχανισμό που μοιάζει με ραντάρ. Με τα συμβατικά συστήματα όταν εμφανιστεί εμπόδιο στον δρόμο, ενεργοποιούνται τα φρένα του αυτοκινήτου ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση.
«Επιτρέποντας στα αυτοκίνητα να ‘συνομιλούν’ μπορούμε να γνωρίζουμε τι συμβαίνει πολλά χιλιόμετρα μπροστά μας τη στιγμή που με την υπάρχουσα τεχνολογία το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται ένα εμπόδιο μόνο όταν εκείνο βρίσκεται σε μικρή απόσταση» σημείωσε από την πλευρά του ο καθηγητής Γκουστάβο Μάρφια που συμμετείχε στη μελέτη.
Η «συνομιλία» των αυτοκινήτων γίνεται μέσω αισθητήρων επιτάχυνσης οι οποίοι στέλνουν σήμα κινδύνου σε περίπτωση που ένα από τα οχήματα εμπλακεί σε ατύχημα. Με απλά λόγια όταν ένα αυτοκίνητο συγκρούεται καταγράφεται μια απότομη μεταβολή στην επιτάχυνσή του. Η μεταβολή αυτή «συλλαμβάνεται» από τους αισθητήρες και εκείνοι ειδοποιούν τα άλλα αυτοκίνητα και τους οδηγούς τους ότι υπάρχει πρόβλημα σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο του δρόμου. Ο συναγερμός αυτός μπορεί να μεταδοθεί σε όλα τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στην ίδια σειρά μέσα στον δρόμο, έτσι ώστε να φρενάρουν εγκαίρως.
«Μποτιλιάρισμα» στην επικοινωνία
Ένα πρόβλημα που θα μπορούσε να προκύψει με το νέο λογισμικό είναι ότι εάν ένα αυτοκίνητο που εμπλέκεται σε ατύχημα αρχίσει να «συνομιλεί» με καθένα από τα οχήματα πίσω του και εκείνα με τη σειρά τους μεταφέρουν τα…νέα στα επόμενα οχήματα, τότε το σύστημα θα κατέρρεε λόγω …μποτιλιαρίσματος.
Προκειμένου να αποφύγουν αυτή την υπερφόρτωση μηνυμάτων οι ερευνητές επέλεξαν η αποστολή τους να γίνεται μόνο σε αυτοκίνητα τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις ώστε να περάσουν το μήνυμα στη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση. Αυτό επιτυγχάνεται έχοντας όλα τα αυτοκίνητα σε συνεχή επικοινωνία και ανταλλαγή δεδομένων με αποτέλεσμα να …γνωρίζουν πού πρέπει να μεταφέρουν το σήμα ανάλογα με την περίπτωση.
«Η εφαρμογή μας επιτρέπει στα αυτοκίνητα να βρίσκονται σε συνεχή επαφή. ‘Διαβάζουν’ το ένα το άλλο. Γνωρίζουν την κατεύθυνση που ακολουθεί το κάθε αυτοκίνητο και την ταχύτητα με την οποία ταξιδεύει. Γνωρίζουν επίσης την ικανότητα που έχει το κάθε όχημα για μετάδοση μηνυμάτων. Ολες οι πληροφορίες ανανεώνονται κάθε δευτερόλεπτο και επιλέγονται τα αυτοκίνητα που είναι σε θέση να μεταδώσουν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τον συναγερμό».
Εάν η προσπάθεια αυτή στεφθεί με επιτυχία, θα αποτελέσει ένα ακόμη βήμα προς τον στόχο δημιουργίας «έξυπνων πόλεων» - πόλεις στις οποίες τα πάντα θα ελέγχονται μέσω υπολογιστών, από τους φωτεινούς σηματοδότες ως τα αυτοκίνητα τα οποία θα …οδηγούν μόνα τους ενόσω ο οδηγός θα χαλαρώνει στο πίσω κάθισμα!
tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου